اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن درباره پذیرش دیدگاه‌های سیاسی یکدیگر در رویداد‌های سیاسی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۷۳۶۳
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم
استودیو انتخابات خراسان‌رضوی ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدهادی طباطبایی با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخد رای در استان مستقر هستند که ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار خواهیم داشت.

وی با انتقاد از شائبه برخی ستاد‌ها در انتخابات، افزود: برخی در بعضی ستاد‌ها مداخله مجریان انتخابات در مسیر مدیریت انتخابات را مطرح کردند که این شائبه زیرسوال‌بردن نظام است. طی ۴۴ سال انقلاب، این شائبه به وزارت کشور وارد نیست.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: افتخار انتخابات این است که برگزارکننده آن مردم هستند. صفرتاصد هیئت اجرایی توسط معتمدان مردم انجام می‌شود. تعیین شعب، محل و حاضرین در شعب اخذ رای، هیئت نظارت، بازرسی و... توسط هیئت اجرایی منتخب مردم تصمیم‌گیری می‌شود و امکان تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی وجود ندارد. 

طباطبایی در ادامه بیان کرد: فضا را آماده کرده‌ایم، شفاف کار می‌کنیم و از همه ستاد‌ها دعوت کردیم نمایندگان خود را برای شعب معرفی کرده تا نظارت کنند.

وی افزود: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، عدم استفاده از امکانات دولتی در ساعات اداری مطرح شده است. همچنین طبق ماده ۷۳ انتخابات، در شورای اداری این موضوع را تاکید و نظارت کردیم. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در خصوص دقت و پیگیری در گزارشات مردمی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک گزارش خام از یک بخشدار را داشتیم مبنی بر اینکه یک بخشدار به‌نفع کسی تبلیغ می‌کند. بلافاصله حراست آن بخش را بازخواست کردیم که البته، پس از تحقیقات مشخص شد، گزارش خلاف واقع بوده است. 

طباطبایی تاکید کرد: بر طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات، مقامات اجرایی و نظارت حق تبلیغ برای نامزد‌ها را ندارند، حتی به مسئله آموزش اعضای شعبه تاکید فراوان داریم. آموزش نماینده، فرماندار و کاربران را انجام دادیم تا مبادا به‌خاطر عدم آشنایی، دچار مشکل شویم. اقلام و مخازن تعرفه‌ها مدام رصد و نگهبانی می‌شود. ۴۵۶۷ شعبه داریم که در مرحله اول، کمبود تعرفه نداشتیم. موظف هستم که از حیثیت تمام اعضایی که مداخله دارند و زحمت می‌کشند، دفاع کنم؛ لذا بی‌انصافی است اگر بگوییم، هیئت اجرایی مداخله‌گر در انتخابات بوده است. ما غیر از دقت قانونی، شرعاً موظف هستیم از هریک رای، محافظت کنیم. 

وی افزود: در تعداد شعب و تعداد تعرفه‌ها و مکان شعب هیچ تغییری با دور اول انتخابات نداریم. ۱۰۵۹ شعبه سیار و ۳۵۰۸ شعبه ثابت خواهیم داشت. شعب سیار به منزله، ارسال به تک‌تک افراد نیست، برای کلونی‌های جمعیت نظیر روستا‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و... است. سه شعبه سیار در شهرک صنعتی توس داریم. اطلاع‌رسانی به روسای شهرک‌ها انجام می‌شود. در کارگاه‌های بزرگ که بیش‌از ۴۵۰ نفر جمعیت داشته باشند نیز صندوق سیار قرار می‌دهیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: شناسنامه‌های قدیمی که کدملی ندارند، در محل اخذ رای توسط نماینده فرماندار، سریال شناسنامه اسکن می‌شود و با همان سریال استعلام را می‌گیرند. ضمن اینکه کارت‌ملی افراد حتماً همراهشان باشد. شهروندان دقت کنند فقط با ارائه کارت‌ملی می‌توانند رای‌ بدهند، نه برگه کارت‌ملی. طبق آمار رسمی از دوره اول انتخابات، میانگین زمان معطلی در شعبه، ۳دقیقه است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: از نظر میزان مشارکت، چهارمین استان در کشور و در کلان‌استان‌ها، رتبه اول را در مشارکت انتخابات داشتیم.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->